Feeds:
Posts
Comments

Archive for March 25th, 2011

Pagi hari ini saya telahpun menghantar 4 orang adik kesayangan saya ke Stansted Airport untuk melakukan tugas dakwah di bumi German. Seorang akan balik isnin ini dan lagi 3 akan balik Selasa ini, sebelum kami bertolak bersama-sama dengan ikhwah lain ke bumi Andalusia. Tak sabarnya…!! =D Tak sabar untuk mereka balik, kerana bilik saya terasa kosong tanpa Encik Pipi =( Tak sabar juga nak dengar khabar berita gembira dari bumi German =) Lastly, tak sabar nak pergi Andalusia…!!

Setiap kali saya melihat Alhambra di Granada, terasa iman di dalam hati ini naik sikit. Seni ukir yang wujud di sana sangat membuktikan bahawa Islam pernah berkuasa di atas muka bumi ini suatu ketika dahulu. Sebenarnya saya dah 2 kali ke bumi Spain. Yang terakhir, saya pergi dengan Encik Wewe dan tempat tinggal kami di sana, mashaAllah, memang mewah tapi murah ok! =) InshaAllah, trip kami pada kami ini akan ziarah Granada, Cordoba, Nerja, Gibraltar, Lakes & Orchards dan Tangier. Kami akan pergi ke Spain selama 7 hari menaiki easyjet dan akan duduk di Club La Costa, Marina del Sol. Tiba-tiba, terasa macam nak buat entry lain menceritakan pasal trip kami ini. (^_^)

Okok.. Back to the main topik kenapa saya mahu menulis blog?

Semenjak saya mengikuti jalan dakwah ini, to be more specific, semenjak saya mendengar Syahadatul al-Haq daripada Ustaz Yuyu, otak, hati, fikiran dan emosi saya mengalami proses perubahan yang dasyat. Untuk pengetahuan semua, saya ini  adalah seorang yang memang banyak berfikir dan saya juga tidak akan membuat sesuatu perkara melainkan:

1)      Saya benar-benar faham akan perkara tersebut

2)      Saya yakin akan perkara itu

3)      Saya nampak ke mana saya nak pergi 20 tahun akan datang

Kompleks?

(more…)

Read Full Post »

